8 Mayıs 2010 Cumartesi

Kullanıcılar İçin Spam'dan Korunmak

  • Aldığınız SPAM mesajlarına kesinlikle saldırı ile yanıt vermeyi
  • Aldığınız SPAM iletisinde bu tip bir ibare bulunsa dahi, maili REMOVE veya benzeri bir konu satırı ile yanıtlamayın, bu büyük olasılıkla bir işe yaramayacağı gibi aynı zamanda adresinizin doğruluğunun tesbitine ve daha fazla SPAM iletisi almanıza sebep olacaktır.
  • Aldığınız iletiyi yanıtlamak ve gönderici kişi veya kuruluşa şikayetinizi bildirmek istiyorsanız bunu mail programınızın yanıtla reply seçeneği ile yapmayın. Bu durumda mesaj büyük olasılıkla ilgisiz yada gerçekte var olmayan bir kullanıcıya gidecektir. Eğer mesajın kendi içerisinde bir mail adresi verilmişse bu adresi kullanın.
  • Mümkünse aldığınız ileti konusunda ilgili sistemin yöneticisini bilgilendirin, SPAM iletisinin hangi servis sağlayıcıdan geldiğini bulmak için mesaj seçeneklerinden Full Header/Tam Başlık seçeneğini seçmeniz, gelen detaylı görüntüde, From: ile başlayan satırın üzerindeki ilk Received: satırına bakmanız yeterlidir. Sistem yöneticisi ile bağlantıya geçerken mesajin bu açık halini de iletiniz.
  • Eğer belirtilen yöntem konusunda zorluklar yaşıyorsanız, mesajın açık halini doğrudan kendi sistem yöneticinize iletiniz. O SPAM kaynağı sistemin yöneticisi ile temas kuracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder